اخبار

راه اندازی سامانه یکپارچه اطلاع رسانی دارو ها و سموم

راه اندازی سامانه یکپارچه اطلاع رسانی دارو ها و سموم
در این سامانه، اطلاعات مربوط به داروهایی که به طور مقطعی دچار کمبود شده اند، از داروخانه ها دریافت می شود و از طریق تلفن همراه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

 

 

سامانه یکپارچه اطلاع رسانی داروها و سموم با توجه به هدف ارائه اطلاعات علمی و کاربردی در خصوص داروها و مسمومیت ها، خدمات متنوعی را با توجه به سطح علمی کاربر عرضه می نماید.

اطلاعات مربوط به تهیه داروهای دچار کمبود مقطعی از داروخانه ها در قسمت جستجوی دارو و از طریق تلفن همراه صورت می گیرد. در این سامانه، اطلاعات مربوط به داروهایی که به طور مقطعی دچار کمبود شده اند، از داروخانه های سطح شهر دریافت می شود و از طریق تلفن همراه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. هموطنان با استفاده از این خدمت، در هر منطقه از تهران بزرگ و در هر کجای ایران می توانند داروخانه ای را که داروی مورد نظر را موجود دارد شناسایی کرده و سپس جهت تهیه داروی مورد نظر به همان داروخانه مراجعه نمایند.

در قسمت فهرست های دارویی، انواع فهرست های کاربردی جهت استفاده پزشکان و داروسازان عضو سامانه قرار داده شده است که از آن جمله می توان به فهرست داروهای تولیدی، وارداتی، شرکتهای پخش دارو (نشانی و تلفن) و شرکتهای تولیدی دارو ( نشانی و تلفن)اشاره نمود. همچنین تغییر قیمت داروها و تعهدات بیمه ها و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر قابل مشاهده خواهد بود.

همکار گرامی : پس از عضویت داروخانه  در سامانه شما می توانید فهرست داروهایی را که می خواهید مصرف کننده از وجود آنها مطلع شود در سامانه ثبت نمایید. در مرحله بعد متقاضیان دارو با ارسال نام دارو از یک پیام کوتاه به سامانه 201490 نشانی نزدیکترین داروخانه ای را که اعلام موجودی کرده است دریافت می نمایند.  بدیهی است که موفقیت این طرح مستلزم همکاری داروخانه ها و ثبت موجودی داروهای کمیاب می باشد.

همکاران جهت اطلاع بیشتر و عضویت در سایت می توانند به آدرس http://samandaru.com  مراجعه نمایند.

۲ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید