اخبار

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه دارو غرب کشور در کرمانشاه

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه دارو غرب کشور در کرمانشاه
معاون غذا و داروی دانشگاه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه دارو غرب کشور در کرمانشاه تا پایان سال خبر داد.

دکتر  قباد محمدی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه دارو غرب کشور در کرمانشاه تا پایان سال خبر داد.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از استان‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور این آزمایشگاه تا کنون وجود نداشته است، گفت: تا قبل از این برای کنترل و تأیید کیفیت داروهای توزیع استان، داروها برای آزمایش به تهران ارسال می‌شد.

دکتر محمدی گفت با اشاره به مشکلات پیش‌روی آزمایش داروهای وارداتی به استان کرمانشاه، افزود: تا پایان سال این آزمایشگاه راه‌اندازی و این مشکلات نیز مرتفع می‌شود.

 دکتر محمدی با بیان اینکه در این آزمایشگاه کیفیت و سلامت داروها آزمایش و تأیید می‌شود، بیان داشت: از این طریق می‌توان داروهایی که در داروخانه‌ها وجود دارد و کیفیت آنها به‌دلیل شرایط موجود کاهش یافته باشد را می‌توان شناسایی و جمع‌آوری کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه گفت: هزینه کل احداث این آزمایشگاه را 700 میلیون تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه در ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

دکتر محمدی با تأکید بر تأثیر این آزمایشگاه بر سلامت داروها، بیان داشت: این آزمایشگاه به استان‌های هم‌جوار نیز خدمات‌ ارائه خواهد داد.

 وی از راه‌اندازی آزمایشگاه تجهیزات پزشکی طی سال آینده در کرمانشاه خبر داد و افزود: تا آخر امسال حجم زیادی تجهیزات پزشکی جدید برای 17 بیمارستان استان که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خریداری می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این حجم از خرید تجهیزات پزشکی تا کنون بی‌سابقه بوده است، گفت: این امر در راستای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته می‌گیرد.

محمدی میزان اعتبار لازم برای خرید این تجهیزات را 60 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این تجهیزات شامل دستگاه‌های ام.آر.آی، سی.تی اسکن، سونوگرافی و رادیولوژی و همچنین تخت‌های بیمارستانی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری یک‌هزار تخت جدید جایگزین‌ تخت‌های فرسوده بیمارستانی می‌شود.

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید