اخبار

همایش آموزشی ویژه مربیان بهداشت مدارس

همایش آموزشی ویژه مربیان بهداشت مدارس
اگر به تغییر پذیر بودن رفتار در سنین کودکی و نوجوانی اعتقاد داشته باشیم ارائه آموزشهای صحیح اصول سلامتی از طریق مربیان آموزش دیده، فرصت مناسبی برای ارتقاء رفتارهای کودکان و نوجوانان فراهم می آورد.

کمیته تجویز ومصرف منطقی دارو معاونت غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو و با هماهنگی دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان، همایش یک روزه آموزشی ویژه مربیان بهداشتی مدارس استان را با هدف اصلاح الگوی مصرف دارو درروز چهارشنبه سی ام دیماه در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی طالقانی برگزار نمود . در این همایش که 83 نفر از مربیان بهداشتی مدارس شرکت داشتند مربیان بهداشت ضمن دریافت بسته های ویژه آموزشی با روش تدریس کتابهای ویژه آموزش کودکان و روزنامه دیواری طراحی شده در کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو آشنا شدند.
دکتر رضا تحویلیان  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در افتتاحیه برنامه ضمن تشکر از حضور مربیان بهداشت مدارس اطلاع رسانی و آموزش عمومی در مورد الگوی مصرف دارو در سطح جامعه را از اهداف معاونتهای غذا و دارو دانسته و آموزش دانش آموزان با استفاده از روشهای مناسب این سنین را از عوامل موثر در تغییر رفتارهای کودکان ارزیابی کرد.
دکتر وریا رحیمی سرپرست نظارت بر تجویز و مصرف دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز ضمن ارائه نتایج مثبت حاصل از ارزیابی فعالیتهای انجام شده در سطح مدارس استان، با اشاره به اینکه آموزش در خردسالی همانند حکاکی بر سنگ ماندگار می باشد بیان داشت : اگر به تغییر پذیر بودن رفتار در سنین کودکی و نوجوانی اعتقاد داشته باشیم ارائه آموزشهای صحیح اصول سلامتی از طریق مربیان آموزش دیده، فرصت مناسبی برای ارتقاء رفتارهای کودکان و نوجوانان فراهم می آورد و با توجه به این مهم کمیته های تجویز و مصرف منطقی دارو برنامه های آموزشی وسیعی را برای تغییر الگوی رفتارهای سلامتی و دارویی در گروه سنین کودک و نوجوانان طراحی نموده و به اجرا می گذارند.
در این همایش روشهای صحیح آموزش از طریق روزنامه های دیواری ویژه و کتابهای طراحی شده برای آموزش کودکان توسط سرکار خانم دکتر نوشین محمد حسینی کارشناس کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو برای مربیان ارائه گردید.
 
۱ بهمن ۱۳۸۸ ۱۰:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید