اخبار

فرهنگ مصرف دارو در جامعه ما ضعیف است

فرهنگ مصرف دارو در جامعه ما ضعیف است
رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزشهای مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: باید سعی کنیم با کمک مردم مشکلات فرهنگ استفاده دارو در جامعه را برطرف کنیم.

دکتر وریا رحیمی گفت: مصرف غیر منطقی دارو این نیست که همیشه دارو زیاد مصرف می شود. مصرف نکردن دارو در تایم مورد تجویز پزشک، مصرف خودسرانه و تداخلات دارویی نمونه هایی از مصرف غیر منطقی دارو است.

وی افزود: برخی از مردم داروها را خودسرانه مصرف می کنند و به دیگران نیز تجویز می کنند درحالیکه هیچ شناختی از این داروها و عوارض آنها ندارند و تجویز دارو فقط از طریق پزشک جایز است.

رحیمی با اشاره به مصرف بی رویه برخی از داروها گفت: داروهای مسکن در رده اول مصرف خودسرانه دارو هستند که بیشترین عوارض را برای بدن به خصوص کلیه دارند.

وی گفت: تداخلات دارویی این دسته از داروها با سایر داروها بسیار خطرناک و در بعضی موارد کشنده نیز می باشند.

ایشان از مردم خواست هنگام مراجعه به پزشک  حتما او را از سایر داروهایی که مصرف می کنند مطلع سازند تا از تداخلات دارویی خطرناک جلوگیری شود. به عنوان مثال یک فرد دیابتی که برای سرماخوردگی به پزشک می رود حتما او را از جزئیات بیماری و داروهای مصرفی خود آگاه سازد.

وی در پایان گفت: مردم باید یاد بگیرند که هر دارو علاوه بر تاثیرات درمانگری که دارد می تواند در صورت درست مصرف نکردن عواقب وخیمی نیز داشته باشد.

 

 

۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید