اخبار

هفته پیشگیری از مسمومیت ها

هفته پیشگیری از مسمومیت ها
به منظور اطلاع رسانی و آموزش عمومی در مورد راههای مختلف پیشگیری از مسمومیتها دهمین دوره فعالیتهای هفته پیشگیری از مسمومیتها امسال با شعار " با افزایش آگاهی مانع مسمومیت دارویی شویم" از سوم لغایت نهم آبان ماه به سرپرستی ستاد مرکزی و ملی اطلاع رسانی داروها و سموم و همکاری مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و ...

 

 

 

 

امروزه پیشرفت جوامع بشری و شیوه های جدید زندگی ماشینی موجب استفاده فراوان از مواد شیمیایی مختلف مانند انواع مواد ضدعفونی کننده، شوینده ها، رنگها و حلالهای شیمیایی، داروها، کودها و سموم دفع آفات نباتی، حشره کشها و... گردیده است، از طرف دیگر دسترسی آسان به اینگونه مواد بدون داشتن اطلاع کافی از شرایط نگهداری، نحوه مصرف و عوارض و خطرات ناشی از بکارگیری غیر اصولی از آنها همه ساله موجب بروز مسمومیتهای متعددی میگردد که بعضاً خسارات جباران ناپذیری را به پیکره اقتصاد و سلامت جسمی و روانی جامعه وارد مینماید. وجود مواد شوینده و پاک کننده متعدد، انواع مواد شیمیایی از جمله رنگها، فراورده های نفت و گاز، حلالها، مواد آرایشی و بهداشتی، حشره کشها، سموم مختلف، گیاهان زینتی سمی و همچنین باقیماندن انواع داروها در منازل را برای افراد خانواده مخصوصاً کودکان خطر ساز می باشد.

با توجه به آمارهای موجود در مورد بروز موارد متعددی از مسمومیتهای عمدی و غیر عمدی در سطح جامعه و به منظور اطلاع رسانی و آموزش عمومی در مورد راههای مختلف پیشگیری از مسمومیتها دهمین دوره فعالیتهای هفته پیشگیری از مسمومیتها امسال از سوم لغایت نهم آبان ماه به سرپرستی ستاد مرکزی و ملی اطلاع رسانی داروها و سموم و همکاری مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان نظام پزشکی و انجمنهای تخصصی آن ، سازمان پزشکی قانونی ، سازمان آموزش و پرورش و شهرداریهای کشور برگزار می گردد.

در سال جاری نیز هر یک از ایام هفته برای یکی از فعالیتهای پیشگیرانه مرتبط با مسمومیتها به شرح زیر نظر نامگذاری گردیده اند:

یکشنبه سوم آبان 94: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از داروها

دوشنبه چهارم آبان 94: روز پیشگیری از مسمومیتها در اطفال

سه شنبه پنجم آبان 94: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منواکسید کربن

چهارشنیه ششم آبان 94: روز پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی و گیاهان سمی

پنج شنیه هفتم آبان 94: روز پیشگیری از مسمومیت با سموم دفع آفات و مواد شمیایی

جمعه هشتم آبان 94: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی ها

شنبه نهم آبان 94: روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد در جوانان

 

۲۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید