اخبار

نشست بسیج ملی کاهش قند، نمک و چربی برگزار شد

نشست بسیج ملی کاهش قند، نمک و چربی برگزار شد
نشست بسیج ملی کاهش قند، نمک و چربی در روز سیزدهم دی ماه در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست که با حضورمدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تنی چند از کارشناسان این حوزه و نیز مدیران عامل و مسئولین فنی کارخانجات و کارگاه های تولیدی مصرف کننده قند، نمک و چربی برگزار شد. مهندس لاله مظفری از کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو  هدف از تشکیل جلسه را عنوان کرد و از واحدهای تولیدی شرکت کننده در خصوص نیازهای آموزشی و مشاوره ای در تولید، نیاز سنجی نمود. وی همچنین از تشکیل کارگروه های تخصصی جهت حل مشکلات تولید و ارائه راه حل ها و جایگزین های ضالب شکر، نمک و چربی در آینده خبر داد.

دکتر مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای سلامت غذا از مزرعه تا سفره نیازمند مراقبت و نظارت جدی هستیم که همة ما و مردم باید در بستر نظارت سهیم باشیم، تا غذای سالم و عاری از هرگونه آلودگی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی به شیوع بیماری غیرواگیر در جامعه اشاره کرد و گفت: 75% بار بیماریها در جامعة امروزی مربوط به بیماریهای غیرواگیر است و بیماریهای قلبی و عروقی و سرطانها ازعلل مهم در ایجاد مرگ و میر در جامعه به شمار می آیند.

دکتر مستوفی به نقش مهم تغذیه ناسالم در ایجاد این بیماریها اشاره کرد و گفت مصرف بی رویه نمک- چربی و شکر از عواملی هستند که در ایجاد این بیماریها نقش بسزایی دارند.

در ادامه جلسه دکتر احسان صادقی در خصوص جایگزین های مناسب و راهکارهای کاهش مصرف قند، نمک و چربی و دعوت از همکاران صنایع غذایی به منظور تولید محصولات کم نمک، کم شکر و با میزان چربی کم تر و نیز اهمیت چراغ راهنمای تغذیه ای مطالبی را ایراد نمود و پاسخگوی سوالات حاضرین در این زمینه شد.

در پایان واحدهای تولیدی دنیش نان و روژین تاک به عنوان واحدهای برتر در زمینه کاهش مصرف نمک معرفی شدند.


17
17
17
17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید