اخبار

دکتر امید عبدی: باید مرز اندیشه را بر روی کالای قاچاق بست

دکتر امید عبدی: باید مرز اندیشه را بر روی کالای قاچاق بست
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: قاچاق کالای سلامت محور نسبت به قاچاق سایر کلاها حساسیت ویژه ای دارد چون با جان مردم در ارتباط است.

دکتر امید عبدی در سومین نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور که در روز دوشنبه 21 دی ماه برگزار شد با تاکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق هر نوع کالایی که سلامت مردم را تهدید می کند گفت: قاچاق این نوع کالاها قبل از همه گریبانگیر مرزنشینان است و مردم بی گناه ساکن در شهرهای مرزی بیشتر در معرض خطر هستند .

وی با اشاره به تهدید جدی بیوتروریسم برای جامعه گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات جدیدی از سوی دشمنان مواجه است که یکی از آنها بیوتروریسم است و یکی از راه های آن واردات کالاهای سلامت محور به صورت قاچاق از طریق مرزها می باشد که باید بطور جدی تحت بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ایران یکی از پرمصرف ترین کشورها در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی است که این خود زمینه ساز بروز مشکلات بهداشتی زیادی می باشد که قطعا نظارتی بسیار دقیق و وسیع از سوی تمامی دستگاه های ذی ربط می طلبد.

دکتر عبدی با اشاره به حجم بالای قاچاق در حیطه لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا گفت: ما باید باورهای مردم را در زمینه استفاده از کالاهای سلامت محور تغییر دهیم و با فرهنگ سازی مناسب و اطلاع رسانی صحیح  مرز اندیشه جامعه  را بر روی کالاهای قاچاق و ضد سلامت ببندیم.


22

۲۲ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید