اخبار

دکتر مستوفی: مردم باید در بستر نظارت برمواد غذایی سهیم باشند

دکتر مستوفی: مردم باید در بستر نظارت برمواد غذایی سهیم باشند
دومین جلسه آموزشی توجیهی را با مدیران عامل ومسئولین فنی کارخانجات نان ،کیک وکلوچه ، فراورده های قندی و قندی آردی برگزار شد.

مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی وبهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در راستای تحقق یکی از اهداف برنامه عملیاتی  معاونت غذا و دارو واولویت های برنامه ششم توسعه  درخصوص کاهش قند ونمک وچربی در محصولات غذایی، دومین جلسه آموزشی توجیهی را با مدیران عامل ومسئولین فنی کارخانجات نان ،کیک وکلوچه ، فراورده های قندی و قندی آردی  که قابلیت مداخله به لحاظ کاهش  فاکتورهای فوق الذکر برگزار کرد. 

در ابتدای این جلسه که در روز دوشنبه27 اردیبهشت ماه برگزار شد مهندس لاله مظفری کارشناس مسئول آموزش و پژوهش مدیریت نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو  هدف از تشکیل جلسه را عنوان کرد و از واحدهای تولیدی شرکت کننده  ودر خصوص نیازهای آموزشی و مشاوره ای در تولید، نیاز سنجی نمود.

وی همچنین از تشکیل کارگروه های تخصصی جهت حل مشکلات تولید و ارائه راه حل ها و جایگزین های غالب شکر، نمک و چربی در آینده خبر داد.

دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست گفت: برای سلامت غذا از مزرعه تا سفره نیازمند مراقبت و نظارت جدی هستیم که همة ما و مردم باید در بستر نظارت سهیم باشیم، تا غذای سالم و عاری از هرگونه آلودگی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی به شیوع بیماری غیرواگیر در جامعه اشاره کرد و گفت: 75% بار بیماریها در جامعة امروزی مربوط به بیماریهای غیرواگیر است و بیماریهای قلبی و عروقی و سرطانها ازعلل مهم در ایجاد مرگ و میر در جامعه به شمار می آیند.

دکتر مستوفی به نقش مهم تغذیه ناسالم در ایجاد این بیماریها اشاره کرد و گفت: مصرف بی رویه نمک- چربی و شکر از عواملی هستند که در ایجاد این بیماریها نقش بسزایی دارند

در پایان آقای  دکتر مستوفی و  خانم مهندس شعبانی (کارشناس مسئول این گروه از فراورده ها) پاسخگوی سوالات و مشکلات مطرح شده در این جلسه بودند.

۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید