اخبار

دارو باید به راحتی در دسترس بیماران خاص قرار گیرد

دارو باید به راحتی در دسترس بیماران خاص قرار گیرد
جلسه برنامه ریزی اعطای امتیاز توزیع داروهای خاص در استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه برنامه ریزی اعطای امتیاز توزیع داروهای خاص در استان کرمانشاه که به منظور تسهیل در امر توزیع داروهای خاص به بیماران صبح امروز در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار شد گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از مراجعه بیماران شهرستانی برای دریافت دارو به مرکز استان و در دسترس قرار دادن دارو و تسهیل در امر خدمت رسانی به آنها می باشد.

دکتر مجید محمودی گفت: یکی دیگر از علل اجرای این برنامه این است برخی از بیماران که از راه دور برای دریافت دارو به مرکز مراجعه می کنند امکان نگهداری مناسب دارو را ندارند در نتیجه موجب آسیب دیدن دارو می شود که هم برای سلامت آنان خطرناک است و هم باعث حدر رفت منابع می شود.

وی افزود: در این طرح فقط داروخانه هایی که مراحل مختلف ارزشیابی را با موفقیت گذرانده اند موفق به دریافت مجوز توزیع داروهای خاص می گردند.

دکتر محمودی در ادامه گفت: این طرح انحصاری نیست و همه داروخانه هایی که تمایل دارند در آن مشارکت داشته باشند می توانند درخواست کتبی خود را به معاونت غذا و دارو تحویل دهند که پس از ارزیابی ، امتیاز توزیع داروهای خاص نیز به آنان اعطاء خواهد شد.

23

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید