اخبار

آزمایشگاه دارویی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

آزمایشگاه دارویی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به زودی آزمایشگاه دارویی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی می‌شود و منتظر مجوز هستیم.

دکتر مجید محمودی در نشست خبری که در روز یکشنبه هجدهم مهرماه در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر آزمایشگاه‌های شیمی، میکروبی، بافت شناسی، ابزار دقیق، سموم و فلزات سنگین در استان فعال است.

وی از راه اندازی آزمایشگاه دارو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و گفت: آزمایشگاه غذایی در استان فعال است اما بزودی آزمایشگاه دارویی راه اندازی می‌شود و منتظر مجوز هستیم.

محمودی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قطب غرب کشور است، گفت: همدان، کردستان و ایلام زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستند.

وی همچنین بیان کرد: به مناسبت روز جهانی غذا در هفته پیشرو برنامه‌های سلامت محور این هفته با عناوین خاصی نامگذاری شده و در این راستا روز شنبه «غذا، آگاهی و سلامت»، یکشنبه «غذا، نظارت و سلامت»، دوشنبه «غذا، تحرک و سلامت»، سه شنبه «غذا، صنعت و سلامت»، چهارشنبه «غذا، آموزش و سلامت»، پنجشنبه «غذا و سفیران سلامت» و جمعه نیز «غذا، معنویت و سلامت» نامگذاری شده است.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وجود ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی و یا دانشکده پزشکی در کشور اشاره کرد.

در این نشست دکتر رضاپور مسئول نظارت بر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به فعالیت ۲۴۰ داروخانه در استان کرمانشاه کفت: از این تعداد ۴۰ داروخانه شبانه روزی داریم.

وی گفت: مجوز تاسیس ۱۰ داروخانه در شهر کرمانشاه ایجاد شده و طی نیمه دوم سال نیز ۱۰ داروخانه دیگر در سطح شهرستان‌ها تاسیس می‌شود.

مهندس شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی این معاونت نیز در این نشست اظهار داشت: امسال دو نیم میلیارد دلار ارزش تجهیزات پزشکی از مبادی قانونی استان داشتیم.

۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید