اخبار

ایرانی ها 30 درصد از غذای خود را دور می ریزند

ایرانی ها 30 درصد از غذای خود را دور می ریزند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ایرانی ها روزانه 30 درصد از غذای خود را دور می ریزند که این مقدار غذا می تواند 20 میلیون نفر را سیر کند.

دکتر امید عبدی در مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی های صنایع غذایی استان کرمانشاه که در محل نمایشگاه های بین المللی این شهر واقع در پارک شاهد برگزارشد، با اشاره به اینکه امسال برای دهمین سال است که همایش های روز جهانی غذا در کشور برگزار می شود، اظهار داشت: علیرغم همه آموزه های دینی ما، کشور ما یکی از اسراف کننده ترین کشور های دنیا در زمینه غذا است.
وی با بیان اینکه در هر چیز مفیدی شامل ورزش، میوه، سبزی و...عقب مانده ایم اما در همه مضرات مانند چربی، نمک و شکر اول هستیم، تصریح داشت: در طرح تحول سلامت دو گام مثبت برداشته شد که یکی از آنها نصب نشانگرهای تغذیه ای و دیگری کدرهگیری قاچاق سلامت محور بود که هر دو در دراز مدت نتایج خود را نشان خواهند داد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان های مرزی کشور درگیر بحث کالاهای قاچاق سلامت محور است که با توجه به شیوه های نوین دشمنان در بیوتروریسم باید از این تهدیدات جدی دوری کنیم.
وی 40 درصد از مرگ و میر در کشور را مرتبط با تغذیه دانست و اضافه کرد: روزانه 800 نفر در کشور می میرند که علت مرگ 300 نفر از آنان نوع تغذیه است.
عبدی به لزوم فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف تغذیه ای از همان کودکی تاکید کرد: یک میلیارد نفر از جمعیت جهان هر شب را گرسنه می خوابند و ما ناچارا نیاز خود را با رشد جمعیت باید تغییر دهیم.
وی به تعامل خوب بخش خصوصی کشور در طرح نشانگرهای تغذیه ای و کد رهگیری قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی می تواند منشا تحول در الگوی غذا باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این استان را یکی از استان های دارای پتانسیل ها و نیروهای خوب در صنعت غذا معرفی کرد که در آینده در کشور سرآمد خواهد شد.
وی در پایان یادآورشد: ایرانی ها روزانه 30 درصد از غذای خود را دور می ریزند که این مقدار غذا می تواند 20 میلیون نفر را سیر کند، این امر نه تنها به خود ما ایرانیان بلکه به نسل بعد از ما نیز ضرر خواهد رساند.

۲۸ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید