اخبار

بزودی تولید نخسیتن نمونه های تخت های بیمارستانی در استان

بزودی تولید نخسیتن نمونه های تخت های بیمارستانی در استان

رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه با اشاره به خرید سالانه 1500 تخت بیمارستانی از خارج از استان، از تولید نخسیتن نمونه های تخت های بیمارستانی در استان خبرداد.

دکتر تورج شیرزادیان در نخستین همایش قطب های تجهیزات پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در هتل پارسیان این شهر در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه هم اکنون هفت شرکت تولید کننده محصولات پزشکی در استان فعال هستند، اظهار داشت: این شرکت ها فعالیت خود را از سال 1379 در استان آغاز کرده اند.

 وی بابیان اینکه 60 درصد از تجهیزات پزشکی ما وارداتی هستند، افزود : 15سال از عمر مهندسی پزشکی در کشور ما می گذرد، مسئله ای که دارای حساسیت بالایی نیز هست و از این حیث در بحث مهندسی پزشکی نوپا هستیم اما خوشبختانه با رشد خوبی پیش میرویم.

 دکتر شیرزادیان تاکید کرد: هم اکنون در برخی از محصولات پزشکی مانند مانیتورینگ علائم حیاتی بیماران بعنوان یک کشور صادرکننده مطرح هستیم که با شرکت های معتبر اروپایی در این زمینه رقابت می کنیم .

رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه اضافه کرد: عمده تجهیزات پزشکی تولید ما مربوط به حوزه هتلینگ بیمارستانی و تشخیصی مدیوم است و در زمینه تولید دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز چند سالی است تولید داریم.

وی یکی از دغدغه های حوزه تجهیزات پزشکی را تخت های بیمارستانی در بخش دانشگاهی عنوان کرد و تصریح داشت: علی رغم توانمندی هایی که در حوزه تجهیزات پزشکی داریم برای خرید تخت ها مجبور هستیم به استان های دیگر مراجعه کنیم که این امر مشکلاتی از قبیل هزینه ، دسترسی و زمان را برای ما بوجود می آورد . دکتر شیرزادیان از راه اندازی اولین واحد تولید تخت های بیمارستانی طی ماه های آینده دراستان خبرداد و اعلام کرد: خوشبختانه نخستین نمونه های تخت های بیمارستانی به زودی تولید می شود و هم اکنون در سال حدود 1500 تخت بعلاوه ملزومات آن از استان های دیگر خریداری می شود.

 به گفته این مسئول از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت در استان تا کنون 100 میلیارد تومان به بخش تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است که خرید 5 دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی از جمله آنها بوده است.

وی به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمانشاه و دریافت مجوز خرید یک دستگاه ام آر آی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از پیشرفته ترین دستگاههای رادیوتراپی وارد استان شده که نصب فیزیکی آن که در بیمارستان امام رضا(ع)به اتمام رسیده و بهره برداری کامل از آن تا دو و نیم ماه آینده صورت خواهد گرفت.
۱۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید