اخبار

پنج روش برای توقف سریع درد کمر

پنج روش برای توقف سریع درد کمر
اگرشما درحال کنارآمدن با دردکمر هستید یا اینکه فقط می خواهید از درد کمرجلوگیری نمایید، دراینجا متخصصان چند روش آسان و سریع را پیشنهاد می کنند:
تقریبا ازهر ده نفر، هشت نفردرطول دوران زندگی شان مبتلا به درد کمرمی شوند. زنان به طورخاص مستعد ابتلا به مشکلات ناحیه ی کمرمی باشند. اگرشما درحال کنارآمدن با دردکمر هستید یا اینکه فقط می خواهید از درد کمرجلوگیری نمایید، دراینجا متخصصان چند روش آسان و سریع را پیشنهاد می کنند:
1. کلم بروکلی بخورید. همانطور که می دانید کلسیم برای داشتن استخوان های قوی بسیارضروری است ، ولی محققان ژاپنی متوجه شده اند که افراد به ویتامین K هم نیاز دارند. آنها معتقدند این ویتامین که در بروکلی، اسفناج وسایر سبزیجات برگدارتیره رنگ یافت می شود، به رسوب کردن کلسیم دراستخوان ها کمک می کند و آنها را متراکم تر می کند. هرچه استخوان های بدن انسان قوی تر باشد، کل بدن انسان قوی تر خواهد بود و امکان ابتلا به امراضی مثل کمردرد هم کاهش پیدا می کند.
2. وزن کیف دستی تان را کم کنید. اگروزن کیف دستی یا کیف اسنادتان، 10 درصد وزن شما باشد، خیلی سنگین محسوب می شود و باید آنرا به روشی صحیح حمل نمایید. بهترین روش استفاده از یک بند بلند است که به طورضربدری درعرض قفسه ی سینه مثل کیف پستچی ها قرارمی گیرد وباید هر20دقیقه جای شانه هایتان را عوض نمایید.
3. به روش صحیح بخوابید. تخت خواب سفت برای کمرشما مناسب نیست. مطالعات نشان می دهند افرادی که روی تختخواب های نرم تر می خوابند، کمتربه درد قسمت های پایین کمرمبتلا می شوند.درضمن بالشت تان نباید سرتان را خیلی بالا نگه دارد ونباید طوری باشد که هم ترازی با ستون فقرات تان را به هم بزند.اگر به پشت می خوابید، چانه تان نباید به قفسه ی سینه تان فشاربیاورد و اگر به پهلو می خوابید، نبایدبدن تان به حالت خمیده قرار بگیرد.
4. برای تقویت ماهیچه های کمرتان ورزش های ایروبیک و دراز ونشست انجام دهید.
5. به وضعیت قرارگرفتن بدن تان هنگام نشستن یا ایستادن توجه داشته باشید. نشستن پشت میزبه مدت 8 ساعت یا بیشتربه کمرانسان فشارمی آورد . به حالتی بنشینید که کمرتان به صندلی تکیه کند (بهتراست یک بالشت کوچک  درقسمت پایین کمرتان قرار دهید) ودوپایتان صاف روی زمین قرار بگیرد.
منبع:   http://www.health.com
 

 


۵ آذر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۴
http://www.health.com |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید